Laos!,, Pakse, Vientiane, VangViang, Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Joske Roeleveld - WaarBenJij.nu Laos!,, Pakse, Vientiane, VangViang, Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Joske Roeleveld - WaarBenJij.nu

Laos!,, Pakse, Vientiane, VangViang, Luang Prabang

Blijf op de hoogte en volg Joske

07 December 2014 | Laos, Luang Prabang

Maandag 24 November ben ik de grens over gegaan naar Laos. De wegen in het zuiden van Laos waren meteen al een stuk beter dan in Cambodja! Na 2 uur kwam ik aan in Pakse waar ik de volgende dag een tocht heb gemaakt met Aaron, een engelsman die ik al eerder tegen was gekomen. We zijn gestart op een kleine theeplantage en vanuit daar naar verschillende watervallen gegaan. De watervallen waren erg rustig en heel erg mooi! Aan het einde van de dag zijn we naar een koffieplantage gegaan, waar we van alles mochten proeven en hebben nog een klein dorpje bezocht. Dezelfde nacht ben ik nog met de bus naar Viantiane, de hoofdstad, vertrokken.

Sochtends kwamen we al vroeg aan in Viantiane. Een hoofdstad die alleen een centrum heeft en die nagenoeg dood is. Heel vreemd, maar wel leuk om te zien! Ik moest eerst mijn visum voor Indonesië regelen en daarna ben ik met Aaron en Elza (een Franse vrouw) de stad gaan bekijken die op een paar tempels en wat franse architectuur niet veel voorsteld. De mensen in Laos zijn heel vriendelijk en behulpzaam, en tevens ook heel lui. Alles komt op een gemakje, wat heel veel rust geeft, maar niet echt helpt als je haast hebt. Same same, but different! Is ook iets wat je vaak hoort bij iets wat totaal anders is, maar in hun ogen bijna gelijk haha!
Vrijdag 28 november ben ik vertrokken naar Vang Viang. Een tocht die midden door de bergen ging, heel erg gaaf! Aangekomen in het stadje kwam ik er al snel achter dat het alleen bestaat uit hostels, restaurants en booking offices. Een stadje compleet ingericht op toerisme en veel dronken backpackers op straat. Mijn eerste dag ben ik gaan klimmen, watheel erg gaaf was! Samen met twee anderen konden we zelf bepalen wat we gingen doen en hebben een aantal verschillende routes geklommen! De volgende dag heb ik een watergrot bezocht op een opblaasband en zijn we met de kano terug gegaan naar het dorp.
Luang Prabang is een stadje met veel tempels, lieve behulpzame mensen en een hele mooie nachtmarkt! De eerste dag heb ik heerlijk rondgestruind en het stadje bekeken. De dag erna ben ik een tweedaagse tocht gaan maken door de jungle. Net na de middag kwamen we aan in een dorpje gelegen in de bergen. Het was alsof de tijd heeft stil gestaan! Bamboe hutjes waar alles in 1 kamer gebeurd en een centrale wasplaats midden in het dorp. Kippen, honden en geiten liepen overal rond. Wel jammer was dat je niet echt contact kreeg met de lokale bevolking. Wij sliepen in een apart hutje (die ik savonds wel 3 keer gecontroleerd heb voor het slapen, omdat ik ergens anders een grote spin zag..). De volgende ochtend zijn we rustig naar een prachtige waterval gelopen waar we ook konden zwemmen. Lekker even gerelaxed voor we met een motorbootje teruggingen naar de stad. Savonds nog even genoten van de nachtmarkt en daarna lekker optijd naar bed.

Vanaf daar ben ik met een verschrikkelijk busje nog iets noordelijker gegaan naar Luang Namtha. Een plek waar ik niks anders gedaan heb dan een vreselijk lui weekend om maandag de grens over te steken naar Thailand!

  • 07 December 2014 - 14:12

    Louis :

    Hallo Joske.
    Mooi reis verslag, is heel leuk om te lezen ondanks je bijna dagelijkse app.
    Prachtige foto,s , nu bij meer verslagen geplaatst.
    Een hele fijne reis van Laos naar Thailand.
    Geniet verder van je prachtige reis.

    Gr. Pap.

  • 07 December 2014 - 18:56

    Jan:

    Hai Joske.
    Terwijl wij met sinterklaas bezig zijn tijdens de donkere dagen voor kerst zit jij heerlijk in je badpak in de stoomversnelling. Genieten! Hele mooie foto's: Vooral de omgeving waar de bergen steil uit het water komen. Ik heb dat eerder op foto's gezien, maar het lijkt me prachtig daar tussendoor te varen.
    Heel veel plezier verder.
    Giny en Jan.


  • 10 December 2014 - 16:22

    Willy En Rita:

    hallo Joske,
    mooi om jouw reisverslagen te lezen, zo te zien heb je een afwisselende reis van in- en ontspanning.
    Geniet verder van je reis en blijf er verslag van doen!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

azie 2014

Backpacken

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2015

Bali en Singapore

26 Februari 2015

Oost Java en Noord Bali!

05 Februari 2015

West java,, Indonesië

19 Januari 2015

Sumatra, Indonesië

07 Januari 2015

Langkawi en zuid Thailand!
Joske

Actief sinds 13 Okt. 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 7197

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 10 Maart 2014

azie 2014

Landen bezocht: