West java,, Indonesië - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Joske Roeleveld - WaarBenJij.nu West java,, Indonesië - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Joske Roeleveld - WaarBenJij.nu

West java,, Indonesië

Blijf op de hoogte en volg Joske

05 Februari 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Dinsdag 20 januari: wilt u allen het vliegtuig verlaten, wegens een technische storing gaat dit vliegtuig niet opstijgen. Gelukkig vonden ze het probleem van te voren haha,, fijn vliegen met air asia!
Uiteindelijk toch goed en wel geland in Jakarta op Java. Na een twee uur durende busrit vanwege de spits, kwam ik aan in het centrum. Jakarta is overduidelijk een stuk moderner dan heel sumatra was, en ondanks het drukke verkeer is het niet heel storend. In Jakarta heb ik het oorlogsmuseum en de vroegere Nederlandse gebouwen bezocht, wat wel erg leuk is om te zien. Ook ben ik naar een park geweest waar een verzameling van traditionele huizen van Indonesië staan!
Op zaterdag ben ik doorgereisd naar Bandung samen met een gepensioneerde Amerikaanse vrouw,, wat wel erg gezellig was. De stad zelf vond ik afschuwelijk, heel erg druk en vies. Een dag heb ik geprobeerd naar een meer te komen maar door de drukte kwam ik niet verder dan uitgestrekte rijstvelden, die gelukkig ook erg mooi waren. Na twee dagen ben ik maar weer vertrokken.
Vanaf Bandung ben ik doorgereisd naar Pangandaran, een kleim vissersdorpje aan de kust. De staf was meteen heel vriendelijk en het was zo lekker rustig daar! Voor het eerst sinds een week weer eens andere reizigers ontmoet! Heerlijk een beetje rondgelopen in het stadje en van het strand genoten en een dag een tour gedaan naar de green valley en green canyon wat echt prachtig was! Leuke mensen ontmoet en veel lol gehad, maar nog geen reismaatje helaas.
Zaterdag 31 januari ben ik doorgereisd naar yogyakarta in midden java. Na een busreis van 10 uur met alleen maar lokale mensen ben ik afgezet bij mn hostel. In yogyakarta ben ik naar het paleis geweest waar we de traditionele dansen mochten bekijken en ik ben nog over de markt gestruind. Yogja is best een grote stad, maar zk voelt het niet, voel me hier wel op mn gemak! :)
Vanaf de stad ben ik een dagtour gaan doen naar de Borobodur en Pranganan,, twee tempels net buiten de stad. Vooral de Borobodur was heel erg mooi! De zon kwam op dat moment net op en vanaf daar was ook de vulkaan de Merapi te zien! Zeker waard om daar naar toe te gaan. Pranganan was wel mooi maar veel van hetzelfde van wat ik al bij de Ankor wat had gezien. Ook ben ik vanaf de stad naar het dieng plateau geweest,, drie uur rijden van hier. Hier stonden een paar oude tempels, een actieve krater waar kokend water uit kwam en een meer in allerlei kleuren. Het was wel leuk om te zien, maar door de vele regen was het toch iets minder haha.
Risico van het uitproberen en gezellig was het wel.
Blijkbaar had ik toch iets te veel vertrouwen in mijn hostel, want in het tijdsbestek van anderhalf uur dat ik weg was, is me 60 euro uit mijn kamer gestolen terwijl deze op slot zat... De eigenaar was helaas verre van behulpzaam en maakte verwijten dat ik het was kwijtgeraakt of ik mijn kamer niet kon betalen en daarom dit smoesje verzon. Dus weg geld, verklaring bij de politie en naar een ander hostel. En toch wel opgelucht dat het alleen maar geld was! Na bijna 4 maand kon ik er natuurlijk ook niet compleet ongeschonden vanaf komen...

  • 05 Februari 2015 - 11:02

    José Roeleveld:

    Leuk verslag. Ondanks tegenslag toch weer goedgemutst.
    Groetjes Mama

  • 05 Februari 2015 - 11:07

    Louis:

    Hallo Joske.
    Weer een heel mooi verhaal en prachtige foto,s
    Als je zo rond trekt dan ervaar je de verschillende culturen en mentaliteit van de bevolking.
    Een prachtige ervaring die niemand je af kan pakken.
    Geniet nog van je verdere trektocht het einde is al bijna inzicht.
    Vergeet vervelende dingen, denk terug aan al het moois.
    Groetjes Pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

azie 2014

Backpacken

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2015

Bali en Singapore

26 Februari 2015

Oost Java en Noord Bali!

05 Februari 2015

West java,, Indonesië

19 Januari 2015

Sumatra, Indonesië

07 Januari 2015

Langkawi en zuid Thailand!
Joske

Actief sinds 13 Okt. 2014
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 7200

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 10 Maart 2014

azie 2014

Landen bezocht: