Sumatra, Indonesië - Reisverslag uit Tuktuk Baringin, Indonesië van Joske Roeleveld - WaarBenJij.nu Sumatra, Indonesië - Reisverslag uit Tuktuk Baringin, Indonesië van Joske Roeleveld - WaarBenJij.nu

Sumatra, Indonesië

Blijf op de hoogte en volg Joske

19 Januari 2015 | Indonesië, Tuktuk Baringin

En dan stap je 8 januari in het vliegtuig vanuit Bangkok, met maar 5 andere westerlingen aan boord. En alsof je zitplek op postcode word geselecteerd kom je naast een Nederlands stel te zitten, zij uit Rossum en hij uit Oldenzaal! Na een korte gezellige vlucht waren we geland in Medan en met een taxi kwamen we aan in het centrum. Er waren maar weinig toeristen op straat, de stad is heel erg druk en mensen die je constant aanstaren of schreeuwen 'hello miss! Where are you going?!' Al met al niet de meest prettige stad. Diezelfde avond nog een bus geboekt om de volgemde ochtend te vertrekken.
De volgende ochtend werd ik opgepikt door een hele vriendelijke taxichauffeur die goed Engels sprak en samen met een Indonesische man gingen we naar lake toba. De taxichauffeur was helemaal vol van Nederlanders, want die hadden toch zoveel goeds gebracht. Na mijn geschiedenisles probeerde hij me eerst aan zijn zoon te koppelen en toen dat niet werkte aan de andere vent in de taxi die helemaal geen Engels sprak haha! Eenmaal aangekomen was het prachtig! Een gigantisch eiland midden in een meer. Mijn hostel was vriendelijk en de volgende dag heb ik rondgelopen door het dorpje en de waterval bezocht. De dag erna ben ik samen met een Rus naar de omliggende dorpjes gegaan, de stenen stoelen bezocht en de tombe van de vroegere koning! Mooie rit gemaakt en verschillende mensen die met ons op de foto wilden

• 19 Januari 2015 - 14:07

Giny Roeleveld:

Hai Joske,

Wat ontzettend leuk om regelmatig wat van jou te horen.
    Leuk om veel verschillende mensen te ontmoeten en zoveel mooie dingen te zien.
    Ik vind het een hele onderneming om zo in je eentje rond te reizen.
    Goed hoor !!
    Groetjes, Giny