Noord Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joske Roeleveld - WaarBenJij.nu Noord Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joske Roeleveld - WaarBenJij.nu

Noord Thailand

Blijf op de hoogte en volg Joske

23 December 2014 | Thailand, Chiang Mai

Maandag 8 december ben ik na een hele rit de grens overgestoken naar Thailand, Chiang mai. Het was meteen al te zien dat het een stuk beter ontwikkeld is en lang niet zo arm,, de straten zijn goed en overal grote winkelketens! De eerste dag ben ik samen met Aaron rond gaan lopen door de stad, die echt enorm is,, hele mooie en grote boeddhistische tempels en de oude stadsmuren,, genoeg te zien! Daarna ben ik nog een dag bij de olifantenopvang geweest en gaan 'raften' maar dat stelde niet zo veel voor. Het bezoek aan het tijgerkingdom was heel erg gaaf! Wat een mooie beesten! Ik heb zelfs nog een mini python vast gehad, want de grotere durfde ikniet haha! Wat zijn die beesten sterk zeg!

Na 3 dagen ben ik samen met Aaron doorgereisd naar Pai, wat hoog in de bergen ligt. Een dorpje wat zo relaxed is en overal leuke kraampjes en cafetjes heeft. 1 van de dagen hebben we een scooter gehuurd en hebben we watervallen, een aardbeien boerderij, warmwaterbronnen en het uitzicht op een prachtige canyon gezien! Smiddags kwamen we nog twee Duitsers tegen waar we heel gezellig voor twee dagen mee hebben opgetrokken. Elke avond was er een hele grote nachtmarkt met heel erg lekker eten!

Maandag heb ik de bus genomen naar Sukhothai, een stad die tempels heeft van het zelfde koninkrijk als de angkor watt,, en hier is het eerste Thaise schrift ontdekt! De tempels stonden zo verspreid dat ik alleen de tempels in het vroegere centrum heb gezien en meteen de volgende dag de bus heb gepakt naar ayathuya, de vroegere hoofdstad.
De stad zelf is behoorlijk druk en is omringd door water, en heeft een heel leuk marktje! De oude stad is redelijk verwoest door de oorlog met Myanmar. Het oude paleis is niks van over, maar de vroegere tempels gelukkig wel, en op een fietsje waren die erg leuk om te bezoeken. De ene tempel is nog groter dan de ander, want elke koning wilde laten zien hoe goed hij wel niet was haha!

Zaterdag moest ik beginnen aan mijn visarun, want mijn visum was bijna verlopen. Eerst twee uur in een treintje naar Bangkok en vanaf daar een paar uur wachten om met de nachttrein naar hat yai te gaan, het zuiden van Thailand. In de trein was ik de enige westerse en om 6 uur wilde diegene die onder mij sliep al naar bed! Verder was het bed gelukkig wel comfortabel en kwam ik na 18 uur aan in het zuiden! Toen snel van de trein naar de bus, naar de boot en weer in een taxi, maar goed aangekomen op langkawi in Maleisië,, maar wel in de stromende regen! Maar wat is Thailand mooi!!

  • 23 December 2014 - 09:44

    Louis:

    Hallo Joske
    Weer een mooi verslag van je reis en geweldige foto,s
    Geniet lekker van de rust en het mooie strand van Langkawi.
    Een hele fijne kerst daar met de andere wereld reizigers.
    We horen en zien wel weer van jou.
    Gr. Pappa

  • 29 December 2014 - 11:50

    Jan Roeleveld:

    Dag Joske.
    Wat geweldig allemaal. Mooi te horen dat je zo geniet. Probeer alle mooie indrukken zo goed mogelijk op te slaan, want het blijven mooie herinneringen. De foto's zijn heel erg mooi.
    Groetjes uit een winters Oldenzaal.
    Giny en Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

azie 2014

Backpacken

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2015

Bali en Singapore

26 Februari 2015

Oost Java en Noord Bali!

05 Februari 2015

West java,, Indonesië

19 Januari 2015

Sumatra, Indonesië

07 Januari 2015

Langkawi en zuid Thailand!
Joske

Actief sinds 13 Okt. 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 7197

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 10 Maart 2014

azie 2014

Landen bezocht: