Vietnam, hanoi, halong en nationale park - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joske Roeleveld - WaarBenJij.nu Vietnam, hanoi, halong en nationale park - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joske Roeleveld - WaarBenJij.nu

Vietnam, hanoi, halong en nationale park

Blijf op de hoogte en volg Joske

23 Oktober 2014 | Vietnam, Hanoi

Vrijdag 17 oktober laat aangekomen in de drukke stad Hanoi. Mijn slaapplaats is in een backpackershostel die druk gezellig en bruizend is en mijn eerste dag vind ik ook al meteen iemand om Hanoi mee te bekijken. Van een meer tot achteraf in het echte vietnamese leven en de gigantisch drukke straten.
De volgende ochtend ben ik vroeg vertrokken naar Halong omvan daar op een eiland te komen,, de rotseilanden staan op de unesco erfgoed lijst. Eerst een boottocht gemaakt tussen de duizenden eilanden door en drijvende dorpjes door wat erg indrukwekkend wa! Vanaf de boot zijn we aangekomen op een prachtig eiland! Een rondtocht vanaf daar gehad en stukjes gezwommen om savonds lekker relaxed op het strand te hangen!
De volgende ochtend met iemand die ik heb ontmoet een stuk gekayakked om eind van de middag weer naar Hanoi te gaan.

Dinsdag ochtend ben ik samen met een amerikaanse backpacker vertrokken met lokaalvervoer naar het nationale park iets onder Hanoi. De lokale bus is prima,, maar de taxichauffeurs helaas niet! Uiteindelijk een hele rustige kamer gevonden wat tegenhet nationale park aan ligt ( inclusief gele kikkers in de badkamer;p).
De volgende ochtend hebben weeen scooter gehuurd om het nationale park tebekijken. Een kleine hike gemaakt naar een grot en vanaf daar door naar de 1000 jaar oude boom! Prachtig park waar veel verschillende flora is,, helaas geen dieren gezien. Het word snachts al snel donker dus optijd naar bed.
Voordat we weer zijn vertrokken hebben we het animal rscue center bezocht waar apen en schildpadden worden opgevangen als ze zijn mishandeld of worden verkocht,, vanaf daar proberen ze stapjevoor stapje ze weer terug te plaatsen in de natuur! Heel indrukwekkend en leuk om te zien,, waar ook aapjes worden geboren!

Nu ga ik een poging doen om in Hue te komen:)

• 23 Oktober 2014 - 18:19

Marleen:

Hoi Joske,

Leuk dat je een verslag gaat maken. Wij zullen je volgen. Geniet van alles.
    En die gele kikkers, mooi laten zitten.

Groetjes uit Weert

• 24 Oktober 2014 - 16:42

Louis:

Hallo Joske.
    Mooi begin van je verslag en een leuke foto, maar je bent bijna niet te vinden.
    Geniet van je mooie trip door Azië.
    Ik heb me aangemeld voor de mailing lijst, dus zodra er wat nieuws is ontvang ik het.

Gr. Pap

• 24 Oktober 2014 - 19:49

Carla:

hallo Joske,
    het klinkt fantastisch. geweldig dat je al zo snel je draat hebt gevonden. we gaan je volgen.
    liefs Carla en leo

• 25 Oktober 2014 - 18:29

Jose Krabbe-damink:

Ha di Joske
    leuk om over je evaringen te lezen.
    Best spannend lijkt mij.
    Succes met je ontdekkings reis.
    liefs jose

• 27 Oktober 2014 - 15:12

Hans Masselink:

Hi Joske,
    Leuke start zeg. We gaan je hier volgen op je avontuur. Veel plezier en geniet ervan.

groet,

Hans

• 29 Oktober 2014 - 14:48

Joske:

Heyhey,,
    Dankjewel allemaal!!
    En johan en marleen nog bedankt voor het kaartje! Erg leuk!
    groetjes